Nikki Kempenaars: ‘onze community groeit elke week, dat is een beloning voor onze inzet’
“Ik werk nu ruim drie jaar in Terneuzen en sinds maart voor Bureau Citymarketing Terneuzen. Ik heb de stad Terneuzen zelf écht moeten ontdekken. Zoals veel andere mensen uit Hulst en omgeving had ik last van vooroordelen als saai, stil en leeg. Inmiddels weet ik beter. Terneuzen timmert hard aan de weg en is volop in beweging. Er zijn steeds meer redenen om naar Terneuzen te komen.”
Nikki Kempenaars is marketing- en communicatiemedewerkster. Zij is een van de gezichten achter alle posts op Facebook en Instagram. Wie Stad Terneuzen volgt, krijgt een fantastisch beeld van wat de stad te bieden heeft. Nikki deelt mooie foto’s, leuke tips en interessante verhalen waarmee de stad tot leven komt. “Ik vind het geweldig om op deze manier betrokken te zijn. Mijn angst dat ik Terneuzen misschien onvoldoende zou kennen, was niet terecht. Iedereen is open en werkt mee. Op die manier leer ik gaandeweg de kwaliteit en het aanbod kennen. Aan de hand van allerlei zogeheten inhaakdagen kom ik tot verhalen. Zo geeft Terneuzen langzaam haar geheimen prijs. Bovendien is Sara een onuitputtelijke bron van enthousiasme. Dat werkt aanstekelijk.”

Werk aan de winkel
Natuurlijk ziet Nikki dat er nog werk aan de winkel is. Letterlijk, want de binnenstad verdient in haar ogen een nieuwe invulling. “Ik zie zoveel potentie. Er staan prachtige panden, die wachten op ambitieuze ondernemers. Dat geldt ook voor de middelbare scholieren in onze stad. Een fantastische doelgroep, waarvoor op dit moment te weinig te beleven valt. Ze vallen buiten de boot en dat kan niet de bedoeling zijn. Dit is immers de groep mensen die we nadrukkelijk hier willen houden.”
Goed wonen en werken
Nikki zelf is een schoolvoorbeeld van een jonge Zeeuws-Vlaming die pas na haar studie de kwaliteiten van Zeeuws-Vlaanderen leerde zien. “Ik had altijd het idee dat ik na mijn studie in Tilburg zou blijven. Toch liep het anders. Ik ontmoette mijn partner en ik woon en werk hier nu ontzettend naar mijn zin. Ik denk dat daarin ook de grootste uitdaging schuilt voor Bureau Citymarketing: de eigen inwoners meekrijgen. Leuk in dat verband zijn de vele positieve reacties op de posts van Stad Terneuzen. En zit er al eens een negatieve lading in, dan zijn er genoeg trouwe volgers die daar een positieve draai aangeven. Onze community groeit elke week, dat is een beloning voor onze inzet ”