Onze ambassadeurs
Mark van Eenenaam en Joost d’Hondt, restaurant t’ Zusje
Er gebeurt heel veel in Terneuzen en er staat nog veel meer te gebeuren. Dit is voor ons als ondernemers een prima moment om daarop in te haken. We verwachten dat Terneuzen gaat groeien en dit is dus een geweldig moment om ’’t Zusje te openen. Dat komt ook door de organisatie van de Citymarketing. Je merkt dat ze hard bezig zijn alles nieuw leven in te blazen. Sara is daarbij een echte cruciale spil samen met de voorzitter. Doordat zo’n organisatie de boel aanjaagt, zijn de ondernemers hier ook gemotiveerder om zich in te zetten voor de stad.

Willy van Gremberghe, inwoner
Betrokken bij de stad
“Er gebeurt veel in Terneuzen. Ik geloof niet dat dat nou per se heel anders is dan vroeger. Toen werd er ook al van alles georganiseerd, maar je krijgt informatie over wat er hier allemaal gebeurt wel veel beter mee, of het nou gaat om evenementen of werkzaamheden. Die zichtbaarheid is wel een groot verschil ten opzichte van vroeger. Toen was dat allemaal echt minder. Dat je het nu zo goed meekrijgt, is prettig. Het zorgt namelijk niet alleen dat je op de hoogte bent, maar ook dat je meer betrokken bent bij de stad. En dat zorgt dat het hier weer beter wonen is. Iets wat ik heel mooi vond, was die lichtshow bij het beeld van Vliegende Hollander. Dat soort dingen geeft toch wat extra’s aan het centrum. Dat heeft een stad nodig.”
Rick Bult, leerling Lodewijkcollege
Sinds citymarketing een actieve rol heeft aangenomen in het positief profileren van de stad, worden er steeds meer leuke activiteiten en ondernemingen gestart. Goed dat Terneuzen zich op de kaart begint te zetten. Terneuzen is helemaal niet zo saai! Als voorzitter van de leerlingenraad van het Lodewijk College vind ik het belangrijk om een relatie te hebben met citymarketing om onze jongeren te betrekken bij onze stad. Door middel van eigentijdse middelen zoals social media en fysiek promotiemateriaal wordt onze doelgroep bereikt. Zo kunnen ze jongeren binden aan de regio. Er zijn leuke mensen en voldoende werkgelegenheid! Met enige regelmaat werkt de leerlingenraad met Stad Terneuzen samen: winacties, promotie van evenementen, feiten over de stad, etc. Maar in de toekomst wellicht ook andersom. Zo zijn wij, in samenwerking met citymarketing, aan het kijken naar een wekelijks interviewformat op InstagramTV. Kortom, de leerlingenraad en ik zijn erg benieuwd naar wat de samenwerking zal opleveren voor de jongeren in Terneuzen.
Lieselotte Spuessens, Portaal van Vlaanderen
Het valt mij op dat Terneuzen hard bezig is om de aantrekkingskracht van de stad te verbeteren en de naamsbekendheid te vergroten. Er worden leuke (nieuwe) activiteiten en evenementen georganiseerd. Ook is er meer interactie tussen de stad, bewoners, het bedrijfsleven en bezoekers. Ik ben vaak verrast door de leuke berichten, weetjes en acties die voorbijkomen op Social Media. De stad is hierdoor constant zichtbaar. Een tijdje geleden woonde ik een presentatie bij van Sara met als onderwerp: “Hoe zetten we Terneuzen op de kaart?” Zij gelooft in de ambitie die de Stad Terneuzen heeft en straalt dit uit! Leuk om te zien hoe ze met haar enthousiasme anderen meeneemt. Het Portaal van Vlaanderen is een belangrijke attractie voor Terneuzen. Als kersverse manager hoop ik dat het Portaal de komende jaren gaat groeien op het gebied van bezoekersaantallen d.m.v. nieuwe arrangementen en samenwerkingen met bedrijven en attracties in de omgeving. Fijn dat de samenwerking met citymarketing er nu ook is.