Citymarketing Terneuzen is de officiële marketingorganisatie voor de promotie van de regio op het gebied van wonen, zakelijke ontwikkelingen en toerisme in Terneuzen. Wij zijn trots op Terneuzen en willen de stad graag vooruit brengen. Wij heten je van harte welkom in onze stad en openen de deuren van Terneuzen graag voor jou als investeerder, ondernemer, (toekomstige) bezoeker en bewoner.
Wij bieden onpartijdige en brede ondersteuning aan de gemeente, organisatoren van evenementen en bedrijven die hun bedrijf willen vestigen in Terneuzen. Wij geloven in de kracht van samenwerken. We werken dan ook dagelijks samen met veel partijen in de stad, waaronder overheidsinstanties, bedrijven, onderwijsinstellingen en belangenverenigingen.
Wat is Bureau Citymarketing Terneuzen?
Bureau Citymarketing is verantwoordelijk voor de uitvoering van het Citymarketingplan dat in 2022 is vastgesteld door de gemeenteraad. Daarbij wordt nauw samengewerkt met partijen in de stad.
Wij zorgen er samen voor dat Terneuzen zichtbaar is, binnen én buiten de stad. Het bureau toont het aanbod en zet breed in op het aantrekken en inspireren van inwoners, bedrijven en bezoekers. Dat versterkt de leefbaarheid en de lokale economie van de stad. Bureau Citymarketing Terneuzen is een onafhankelijke stichting.
Hoe doen wij dat?
Zowel in strategie als uitvoering verzorgen wij de marketing van Terneuzen. Bureau Citymarketing zet stoer en gastvrij Terneuzen in de kijker. Zodat meer mensen bewust kiezen voor deze parel aan de Westerschelde en hen te overtuigen dat het hier, in het bourgondische Zeeuws-Vlaanderen, goed wonen, werken en recreëren is. Om dit te realiseren focussen wij ons op het vergroten van de naamsbekendheid van Terneuzen, het verbeteren van het imago, het intensiveren van de stadspromotie en het vergroten van de aantrekkingskracht van de stad. Hierbij is de samenwerking met de gemeente Terneuzen, lokale ondernemers(organisaties), het bedrijfsleven en de inwoners enorm belangrijk.
Het accent van de gekozen strategie ligt voornamelijk op de centrale thema’s ‘haven, water, ruimte en centrum’. Naast deze thema’s heeft de stad natuurlijk het onderscheidend vermogen van de Vliegende Hollander. De gekozen kernwaarden voor het op- en uitbouwen van het merk ‘Terneuzen’ zijn: ondernemend, gastvrij, stoer, contrast, grensverleggend en genieten.
Promotie en content
Wij verzorgen collectieve on- en offline promotie voor Terneuzen. We zetten “in de etalage” wat Terneuzen uniek en onderscheidend maakt. Van unieke familiebedrijven tot SnowWorld en het Portaal van Vlaanderen. Bedrijven en verhalen die onderscheidend zijn voor Terneuzen.
Wij zijn op zoek naar leden voor ons promotieteam! Meer weten? Lees de vacature hier!
Voor wie?
Het bureau heeft drie verschillende doelgroepen vastgesteld waar zij haar activiteiten op richt:
- Inwoners: We laten zien dat Terneuzen een aantrekkelijke vestigingsplek is om te wonen, werken en ondernemen. Het aantrekken, terughalen en behouden van young potentials, expats en arbeidsmigranten speelt hierbij een belangrijke rol.
- Bedrijven: We laten zien dat Terneuzen een uitstekend werk- en vestigingsklimaat heeft. De focus ligt met name op de sectoren maritiem, techniek, logistiek, industrie en aanpalende dienstverlening. We zijn trots op onze ondernemers en vervullen een netwerkfunctie binnen de zakelijke markt. Nieuwe ondernemers wijzen we op weg.
- Bezoekers: In samenwerking met het Tourist Information Point (TIP) Terneuzen en gemeente Terneuzen verzorgen we een gastvrij ontvangst voor bezoekers in Terneuzen.
Wij zijn de gedreven en verbindende factor tussen ondernemers, de gemeente, vrijwilligers en liefhebbers van de stad. Samen maken wij de kwaliteiten van de stad zichtbaar voor iedereen. Citymarketing organiseert en stimuleert samenwerking voor een fijne leefomgeving. Dit onder meer door (het ondersteunen van) inspirerende activiteiten die echt verbinding leggen. Niet altijd aan het roer, maar soms ook als partner die de koers aangeeft en ondersteunt. Bureau Citymarketing heeft een ambitieus plan voor de toekomst, waarbij de veranderingen in de maatschappij leidend zijn. Het doel: jong en oud inspireren, om in Terneuzen te wonen, te werken en plezier te maken.
Bureau Citymarketing werkt in opdracht van Stichting Citymarketing Terneuzen. Het bestuur van Citymarketing bestaat uit: Kenny de Rooij, Michèle Koch en Frederike van Battum.
Contactgegevens:
Bureau Citymarketing Terneuzen
Stadhuisplein 3
4531 GZ Terneuzen
Jaarverslagen Stichting Citymarketing Terneuzen
Jaarverslag 2015 van Stichting Citymarketing Terneuzen.
Jaarverslag 2016 van Stichting Citymarketing Terneuzen.
Jaarverslag 2017 van Stichting Citymarketing Terneuzen.
Activiteitenoverzicht van 2018 van Stichting Citymarketing Terneuzen.
Activiteitenoverzicht 2019 van Stichting Citymarketing Terneuzen.
Jaarverslag 2020 van Stichting Citymarketing Terneuzen.
Jaarverslag 2021 van Stichting Citymarketing Terneuzen.