Sara Jansen: ‘achter mij staat een powerhouse van liefhebbers van Terneuzen’

Stichting Citymarketing Terneuzen bestaat sinds 2015. In 2018 ben ik begonnen als citymarketeer. Met veel energie en ambitie zet ik me in om Terneuzen verder op de kaart te zetten. De door ons georganiseerde activiteiten brengen Terneuzen steeds een stukje verder in het bereiken van haar doel: Terneuzen positioneren als aantrekkelijke woon-, werk- een leefomgeving.

Ambassadeurs 

Hoewel ik vaak word gezien als hét boegbeeld van Citymarketing Terneuzen, is het hoog tijd om het bestuur aan jullie voor te stellen. Achter mij staat namelijk een powerhouse van liefhebbers van Terneuzen. Ondernemers die belangeloos activiteiten van Citymarketing steunen en helpen organiseren.

Onlangs is de samenstelling van het bestuur veranderd. Voorzitter Jack Begijn droeg het stokje over aan Henno Cysouw. Onze bestuurders zijn een afspiegeling van Terneuzen, van haven tot MKB en van arbeidsmarkt tot industrie. Ik heb er alle vertrouwen in dat we met deze groep doeners mooie stappen kunnen zetten. Het zijn stuk voor stuk ambassadeurs van de stad.

Resultaat 

De afgelopen jaren zijn er veel projecten gerealiseerd die het DNA van Terneuzen uitdragen. Ook zijn er veelvuldig beeldbepalende uitingen geweest. Steeds vaker blijkt het belangrijk te zijn dat mensen weten wie de afzender is, dat bekend is dat Citymarketing de organisatie is die het verhaal van Terneuzen promoot. Om die reden hebben we in 2018 besloten om onze middelen en zichtbaarheid te verspreiden over het gehele jaar. We zijn zichtbaarder op social media, zorgen ervoor dat de website actueel is, realiseren nieuwe activiteiten en zijn belangrijke samenwerkingen aangegaan. Denk hierbij aan de gemeente, maar ook verschillende media en ondernemers. We werken veel nauwer samen met het bedrijfsleven, want voor werkgevers is het belangrijk dat hun werknemers zich binden aan onze regio en dat ze zich thuis voelen in een omgeving die veel te bieden heeft. Aan ons de taak om mee te werken aan het versterken van het aanbod en te laten zien wat het leven in Terneuzen zo aantrekkelijk maakt.

Ons werk legt ons geen windeieren. Terugkijkend op 2018 zijn we enorm hard gegroeid. Zo is het verkeer op de website toegenomen met 40% en is het bereik op social media minimaal vertienvoudigd en die groei zet zich door! In 2019 hebben we een grote campagne rondom de Vliegende Hollander gerealiseerd met o.a. een licht- en watershow, de escaperoom, de fiets-tunnel onder de Kennedylaan en een verbindende route. We kijken ook uit naar evenementen zoals Terneuzen PROOST! en Winterfever. Bureau Citymarketing is een verbinder en weet de juiste partijen aan elkaar te koppelen.

Dagelijks krijgen we complimenten over het werk dat we doen. Men waardeert onze inzet, energie en positieve boodschap. Dat is volgens mij hét bewijs dat je niet alleen je stad verder helpt met het organiseren van activiteiten maar dat je ook een positief gevoel moet cultiveren waarin mensen zichzelf herkennen en zich bij willen aansluiten.