Terugblik 2019

Het einde van het jaar is een feit! 2019 was een leuk en bewogen jaar, waarin we ontzettend grote stappen hebben gezet, veranderingen zijn ondergaan en leuke projecten hebben gerealiseerd. En dat zijn er nogal wat! Eigenlijk teveel om op te noemen! Hierbij dus een snelle terugblik op een mooi jaar voor Citymarketing, “Stad Terneuzen”.

Highlights
2019 was voor ons ook het jaar van ontelbare leuke highlights: We hebben het verhaal van de Vliegende Hollander benut om het verhaal van de stad te versterken: in het voorjaar kon je genieten van de Vliegende Hollander Licht & Watershow met audioverhaal bij de Herengracht.

// de Bierroute werd voor het eerst georganiseerd // Tijdens de hittegolf brachten we ijsjes naar bedrijven met onze bakfiets //

Yara, Trinseo, Van der Poel en Cargill werden onze partner // De landelijke Kick-off van de viering van 75 jaar vrijheid werd in Terneuzen gevierd; We ontvingen de Koning en ons Sla je Slag om de Schelde spel was een groot succes!

// We hebben opnieuw de stadsplattegrond uitgebracht en ook een eigen Magazine waar we enorm trots op zijn // We nodigden de complimentmeisjes uit om tijdens Koopjesdag in augustus door de stad te lopen om onze bezoekers extra in het zonnetje te zetten met een oprechte compliment // De derde editie van onze Terneuzen PROOST! Wijnroute was een mega succes, en was na een paar dagen stijf uitverkocht.

// We verwelkomden nieuwe horeca-ondernemers in de stad zoals Lemonade, ’t Zusje en Foodjutters en er openden een aantal nieuwe leuke zaken zoals Lady Luck, Crea-Lana, Tieleman Bikes en House of Vintage // En natuurlijk is Winterfever de kers op de taart – 2 weken gezellige Winterse activiteiten op de markt.

Netwerken
We werkten in 2019 hard aan onze naamsbekendheid. Onze activiteiten werden steeds meer opgemerkt, en we kregen daarvoor waardering van volgers, inwoners en bedrijven. De bedrijven weten ons goed te vinden, en zoeken de samenwerking met ons op. Zo hebben we de Grote Kerk en festival Voor Altied Jong in Axel geholpen met hun communicatie en gingen samenwerkingen aan met het onderwijs. Met Hogeschool Zeeland, Scalda en het Lodewijck College zijn al projecten uitgevoerd of staan op de planning voor 2020. We stelden ons voor aan de kernen van gemeente Terneuzen, om te onderzoeken hoe we elkaar kunnen versterken. Tijdens de bijeenkomst van TZW tijdens Prinsjesdag maakte Sara alle aanwezigen #trotsopTerneuzen!

Online
Onze online community onderging een enorme groeispurt: volgers aantal op Facebook groeide met 124%. Ook op Instagram groeide ons volgers aantal met maar liefst 138%. We lanceerden een aantal nieuwe online rubrieken zoals ‘IN BEELD’, ‘Terneuzens Talent’, ‘Op de koffie bij …’, ‘Binnenkijken bij …’, ‘Ode aan …‘ en onze maandelijkse instagram-photo-challenge #Terneuzenunseen. Ook plaatsten we een aantal leuke inhakers tijdens de Pride en Koningsdag, waar enthousiast op gereageerd werd!

We mochten veel leuke prijzen via Facebook verloten aan onze volgers, zoals toegangskaartjes voor leuke eventjes in de stad // En vertelden bijzondere verhalen uit de stad.

Onze organisatie
Begin 2019 zijn we verhuisd van de Axelsestraat naar het M2Go City gebouw op het stadhuisplein //

We hebben twee top stagiaires gehad, Tim en Mascha, die hebben bijgedragen aan onze activiteiten. Tim hielp ons bijvoorbeeld met het organiseren van de Bierroute en Mascha met de Wijnroute. //

In maart kwam Nikki ons team versterken als medewerker citymarketing. Zij houdt zich vooral bezig met het creëren van onze artikelen en social media posts.

We namen afscheid van stadsmanager Ilse de Smit, en verwelkomde haar vervanger Wout den Doelder // De samenstelling van ons bestuur onderging ook een flinke verandering; Voorzitter Jack Begijn stopte en droeg het stokje over aan Henno Cijsouw. Verder kreeg het bestuur aanvulling door Geerten van Dijck, Addy Loof (secretaris), Dani Bracke, Kenny de Rooij en Jaimy Dees.

Dit is nog maar een greep uit alle activiteiten die we in 2019 hebben ondernomen om Terneuzen leuker, sterker, aantrekkelijker, levendiger, unieker, mooier, ….. te maken. Dit alles is ook slechts een perspectief van de stad en haar omgeving. Natuurlijk zijn er verbeterpunten of minder mooie dingen op te merken aan de stad. Natuurlijk wordt er gemopperd en geklaagd. Maar als iedereen net als ons Terneuzen ziet voor wat er wél is, voor wat we wél hebben, en als we allemaal een beetje meer houden van de plek die wij thuis noemen dan worden we vanzelf de stad waar we oprecht trots op kunnen zijn! Op naar 2020. Maak er een heel mooi jaar van!