Terugblik 2021
Het einde van het jaar is weer in zicht en 2022 nadert! 2021 was wederom een bewogen jaar, waarin het coronavirus de wereld nog steeds in zijn greep heeft. Versoepelingen en maatregelen komen en gaan in golfbewegingen. Maar 2021 was ook een jaar waarin we iets meer mochten en konden. We legden de focus op wat er wél was en wat wél kon. Samen werkten we hard aan veel mooie activiteiten, blogs en campagnes.
Hierbij dus een korte terugblik op een bijzonder jaar voor Citymarketing, “Stad Terneuzen”.
Hoogtepunten
Ondanks dat we het jaar begonnen in stilte, in een strenge lockdown, waren er dit jaar ook veel mooie momenten. In het voorjaar namen we afscheid van Burgemeester Jan Lonink, die sinds 2003 aan het roer stond. We zetten hem in het digitale zonnetje door hem de hele week centraal te zetten in al onze rubrieken. Tijdens ‘De week van Jan Lonink’ vertelt hij over zijn favoriete plekken in de gemeente, het stadhuis en blikt hij terug op de afgelopen jaren. In mei verwelkomen we de nieuwe burgemeester Erik van Merrienboer.
In de zomer staan er een heleboel leuke gebeurtenissen en activiteiten op de planning! In juni werd het Toeristisch Informatie punt geopend. Zij vervangen het VVV, dat eind 2020 verdween. Het nieuwe informatiepunt heeft alle kennis in huis om toeristen (en inwoners) te kunnen voorzien van informatie en tips over de omgeving. Ook waren er eindelijk weer evenementen mogelijk! Zo konden bezoekers weer genieten tijdens de beeldenroute, braderie, living statues, kermis en met als absolute hoogtepunt: onze wijnroute! 30 ondernemers ontvingen zo’n 600 wijnliefhebbers in hun zaak en lieten hen kennis maken met verschillende wijnen. Blije gezichten, lekkere hapjes, heerlijke wijnen en een gezellige ambiance.. Wij zeggen; volgend jaar weer?!
Het najaar stond in het teken van feestelijke gebeurtenissen! Zo bestond winkelstraat de Steenen Beer 25 jaar. Dit werd gevierd met slingers, een hoop leuke winacties en straattheater. Ook mochten we eindelijk weer Sinterklaas verwelkomen in de stad. De goedheilig man kwam als vanouds aan in de Veerhaven en sloot de dag af met een gezellige pietendisco op de markt.
Rubrieken, activiteiten en campagnes
We lanceerden een aantal nieuwe rubrieken zoals ‘5x favorieten van ..’, ‘Door de ogen van..’, ‘WoensdagWeetje’, ‘Parels’, ‘Hotspot Friday’, ‘innovatieve bedrijven’ video’s, ‘Uitje van de week’ en onze toen in Terneuzen ‘ ‘ThrowbackThursday’, rubriek. Hiermee zetten we leuke plekken in de gemeente en ondernemers in de kijker, om te laten zien dat we een enorm mooi aanbod we hier in de regio hebben!
Dit jaar hebben we ook een aantal leuke nieuwe samenwerkingen gehad. Zo hebben we samen met Natuur&zo een super leuke speurtocht gemaakt voor kinderen. We gebruikten hiervoor het verhaal van de Vliegende Hollander als rode draad. Dit was een groot succes! Ook hebben we samen met onze volgers en broodjesservice.nl het ‘Broodje TerNeuzenaar’ bedacht tijdens een leuke actie.
Op de valreep verzonnen we i.s.m. Cows&Stars een leuke eindejaarsactie. Met de campagne ‘Kerst=delen’ roepen we mensen op om een feestelijke foto + Kerstwens te delen. Hiermee maken ze kans op een cadeaubon van €50 of €100 euro van een winkel of horecagelegenheid in de gemeente Terneuzen naar keuze. Zo delen we allemaal!
Terneuzen in beweging
Het jaar begon in een strenge lockdown, stond Terneuzen niet stil. In de gemeente vestigden zich ondanks de coronacrisis een veel nieuwe ondernemers. Bedrijven als Babyspa Happiness, Echopunt Zeeuws-Vlaanderen, Ziengs schoenen, lunchroom Taksim, restaurant Xclusive Sushi, Hair&Skin bar en Chocolade lekkers openden hun deuren. Naast deze nieuwe ondernemers, feliciteerden we ook een aantal ondernemers met hun bijzondere jubilea. Zo bestond studio Blique 85 jaar en Schelfhout 25 jaar!
Ook in de binnenstad was er veel beweging. Er was veel ruimte voor stadsvernieuwing. Stadspark Koning Willem I onderging een heuse metamorfose en kreeg o.a. een omheind hondenuitlaat terrein, een bijenhotel, nieuwe speeltoestellen, een kleurrijke bloemenzee en een wadi om overtollig regenwater af te voeren. In het najaar werd het eerste regenboonbankje in Terneuzen onthuld. Een prachtig initiatief van de wijkraad binnenstad. In totaal zijn er zes bankjes verspreidt in de stad. Ook werd eindelijk de Kampanje opgeleverd. In dit wooncomplex aan de kop van de Noordstraat komt o.a. de bibliotheek en eethuis Family.
2021 in vogelvlucht
Dit was een greep uit alle activiteiten die we in 2021 ondernomen hebben om Terneuzen en omgeving aantrekkelijker en meer zichtbaar te maken. We hebben de focus gelegd op alles wat wél mogelijk was, en wat wél kon. We tikten op Facebook bijna 7000 volgers aan en bereikten maandelijks gemiddeld 40.000 mensen met onze berichten. Daar zijn we enorm trots op!
Op naar 2022! Maak er een gezond en mooi jaar van!