Weekendje London voor Team Miller & Monroe
De 7 dames van Miller & Monroe staken eind 2018 de handen uit de mouwen toen de keten een landelijke wedstrijd voerde onder alle filialen. En met resultaat! Het team behaalde de hoogste groei in omzet van het land gedurende november en december. Een knappe prestatie! Het team werd verrast met een reisje naar London!
Storemanager Ingrid Martheze vertelt: ‘We gingen helemaal uit ons dak! Je hoop natuurlijk dat je wint maar je hebt geen idee wat andere winkels doen. Het was spannend tot de laatste dag! Begin maart zijn we geweest’.
Dat we als “klein plaatsje” nog beter hebben gepresteerd dan Rotterdam… We zijn er enorm trots op!
Miller & Monroe is nog relatief nieuw in de stad. Sinds september 2017 is het voormalige Charles Vögele omgetoverd tot dit nieuwe concept. Je vindt er vooral mode voor zowel mannen als vrouwen van veertig jaar en ouder, aangevuld met lifestyle-artikelen en woonaccessoires. M&M is een multibrandstore met onder andere kleding van Lerros, Zerres, Clarina en Fransa.
‘In Terneuzen leggen we het accent op een stukje extra beleving en service, de klant krijgt echt aandacht. Een bakje koffie, tijd voor een praatje, op zaterdag organiseren we iets extra’s in de winkel. Soms zo vanzelfsprekend, maar wel gewaardeerd’, zegt Ingrid. Ze werkt al jaren in de stad en ging in 2017 de uitdaging aan bij het opzetten van deze nieuwe formule in Terneuzen. ‘Heel spannend allemaal. Het concept moest nog vorm krijgen nadat we de sleutel kregen. Zelfs de naam was nog onbekend. Het was erg leuk om mee te werken aan iets nieuws.
Het publiek moest wel wennen aan een nieuw concept. Maar door ons verhaal en de service worden we steeds meer een begrip. We zijn heel enthousiast over het resultaat van de winkel, het sluit echt aan op de behoefte van de klant!’
‘In Terneuzen hebben we een A locatie. We groeien maar we moeten hard werken voor de cijfers, het gaat niet vanzelf!’ Vertelt Ingrid. ‘We doen ons best om het concept te laten ervaren. We leggen onze klanten in de watten. Vooral de Vlaamse klanten vinden het een beleving. Zeker wanneer er een muzikant speelt of een demonstratie te zien is van een andere ondernemer. Ja, we zoeken de combinatie met kleinere (internet) ondernemers die ons concept aanvullen. Dat is niet alleen leuk voor de klant want door elkaar te helpen ontstaan mooie samenwerkingen. Dat mag in de stad nog wel wat meer vind ik!”